piatok 1. januára 2016

1/2016 Osemdesiatka

Prajem všetkým tvorilkám a tvorilom mnoho krásnych a originálnych výtvorov v Novom roku.

Včera som objavila blog pani Danky a tak som sa začítala do krásnych a zaujímavých príspevkov ďalšej tvorilky, už mám prečítané príspevky takmer za celý december. Vždy mám veľkú radosť, keď objavím slovensky písaný blog. Pani Danka píše každý deň, teda takmer každý a to ma inšpirovalo písať viac postov, hlavne o mojich výtvoroch a o tom, čo ma zaujalo. Týmto pani Danke ďakujem za inšpiráciu. Lebo ako sa hovorí: Ako na Nový rok, tak po celý rok.

Takže toto je dnešný a prvý môj novoročný príspevok.
Príjemné čítanie, tvorenie a krásny večer a sladké sny praje
Ana

   Osemdesiatka je príjemná rýchlosť, osemdesiatka, ako výročie, je však dôvodom môjho dnešného tvorenia a v podstate o tom bude tento príspevok. 
   Tým oslávencom je môj otec. Včera, na Silvestra, sa dožil krásnych 80-tich rokov. Čiperný je, aj zdravie mu slúži. Nedávno mi susedia hovorili, že bol na streche a naprával škridle:-). Myslím, že to stačí o tom, ako na tom náš dedko je.
    Vždy hovorieval: "Ako na Nový rok, tak po celý rok" - sledoval počasie, zapisoval si a podľa toho vedel určiť aké bude približne počasie. Dlho pracoval pre SHMÚ a asi pred štyrmi a možno už piatimi rokmi prestal, že sa mu nechce ráno vstávať:-). 
    U nás dnes poobede napadol prvý sneh, je to len taký slabý poprašok, ale drží sa vďaka tomu, že mrzlo a horná vrstva zeme je už trochu ochladená. Dnes som okrem varenia a každodenného upratovania aj tvorila. 


Je tam všetko, čo má otec rád:-)


   Bolo to síce také menšie tvorenie, ale bolo. Balila som darček na otcovu oslavu. Okrem tohoto dostane od nás všetkých posteľnú súpravu z ovčieho rúna, aby sa mu sladko a hlavne teplo spalo:-).
    Osnovu na zabalenie som vyrobila z veľkej krabice, ktorú som olepila hnedým papierom a použila som červené doplnky. Proces som však neodfotila, lebo som popri tom aj varila, šošovicovú polievku s vývarom z údených kostí, dobrota, aby sme mali dostatok peňazí:-) po celý rok. 
    Ozdobila som ju ružičkami, ktoré som urobila z papiera a srdiečkom, tiež z papiera. Nalepila som trblietavé dekorácie a aj ruže zo šupiek pomarančov. Krásne to vonia. Pridala som tam aj stromček, ktorý som urobila z papiera, je na otváranie a sú v ňom cukríky. To je to zelené, špicaté v ľavom rohu.

   

No, a okrem toho som dnes aj čítala. 
Zaujímavý článok o symbolike Deda Mráza a jeho význame v slovanskej kultúre na li.ru, 
ale o tom napríklad možno zajtra.



Teraz už treba ísť spať. Mňa čaká zajtra tá osemdesiatka:-))
Dobrú noc
Ana


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára